WHEAT
RED HARD WINTER WHEAT # 2. SPECIFICATION Falling Numbers of 300 or better. Test Weight : 58 -74 LB /Bushell Specific Weight : 78 KG /HL 1000 Kernel Weight : 30- 32 grams Moisture Content : 13 % max Heat Damaged Kernel : 0.25 % max Damaged Kernel : 5 % max Foreign Matter : 1 % max Imperfect Grains : 3 % max Dockage : 1. 3 % max Wet Gluten : 26 -27 % min Water Absorption : 75 % min Radiation : Norma To Proceed Buyer Submit letter of Intent [ L O I ] Irrevocable Corporate Purchase Order [ I C P O ] & B C L.
SOFT WHITE MILLING WHEAT. SPECIFICATION Falling Numbers of 300 or better. Protein : 12 % min Moisture : 13 % max Falling Numbers : 150 - 250 Damaged Kernels : 0.5 % max Foreign Matter : 2.5 % max Dockage : 10 % max Wet Gluten : 24 % min Dry Gluten : 10 % min Test Weight : 74 kg HT min To Proceed Buyer Submit letter of Intent [ L O I ] Irrevocable Corporate Purchase Order [ I C P O ] & B C L.
DURUM WHEAT SPECIFICATION Test Weight : 58 Ib /Bushel min Moisture Content : 13.5 % max Heat Damaged Kernel : 0.2 % max Total Damaged Kernel : 4 % max Foreign Matter : 0.7 % max Dockage : 1.5 % max Shrunken & Broken : 5.0 % max. Total Defected : 5. 0 % max Falling Numbers : 300 per /sec min Protein : 12.5 % min. To Proceed Buyer Submit letter of Intent [ L O I ] Irrevocable Corporate Purchase Order [ I C P O ] & B C L.
FEED WHEAT. SPECIFICATION Moisture : 14 % max Test Weight : 76 KG /Hl min Foreign Matter : 1. 5 % max Heat Damaged Kernel : 1.0 % max Total Damaged Kernel : 2.0 % max Smutty Kernel : 0.2 % max Weevil kernel : 0.5 % max White Belly : 40 % max Melilotus Indicus L : 8 SDS Water Absorbation : 75 % min Radiation : None Protein : 10.5 To Proceed Buyer Submit letter of Intent [ L O I ] Irrevocable Corporate Purchase Order [ I C P O ] & B C L.
|
|
|
|
|